Din klinik ordinerer insulinpumpen. Insulinpumpen findes i sortimentet hos de fleste regioner (kan være afhængig af udbudsaftaler). Kontakt klinikken for at høre, hvordan det ser ud i din region.
Her på vores hjemmeside finder du instruktionsfilm og brochurer om vores produkter.
Klik HER for at gå direkte til siden med informationsmateriale.
Vi anbefaler, at man oplader batteriet 10-15 minutter om dagen. Oplader du batteriet, når det er helt tomt, er det fuldt opladet efter ca. 2,5 time.
Ja, du kan godt bruge en powerbank til at oplade Tandem t:slim X2 insulinpumpe. Kravet er, at den skal være på mindst 5 V og kunne klare 1000 mA.
Gennemlæs hele teksten inden du påbegynder genstart!
Frakobl pumpen fra kroppen. Kontroller, at der er mindst 50E tilbage i reservoiret, før pumpen genstartes. Bemærk, at når pumpen har været genstartet/slukket, skal man efterfølgende gennemgå Påfyld-processen med Udskift reservoir (det gamle reservoir kan blive siddende i pumpen, hvis insulinet stadig er i orden at bruge) og også fylde slangen med mindst 10,2E. Du skal også vælge sproget igen efter at pumpen er genstartet, men ellers forbliver alle indstillinger intakte. Hvis din sensorsession er aktiv, må du ikke stoppe sensoren, før du genstarter din Tandem t:slim X2™ insulinpumpe. Hvis du ikke anvender Dexcom G6 sammen med insulinpumpen Tandem t:slim X2, kan du springe punkt 6 over.
1. Tilslut pumpen til en strømkilde.
2. Tryk og hold start / sluk knappen nede i mindst 30 sekunder, også selvom pumpen i mellemtiden blinker eller bipper. Fortsæt med at holde knappen nede. Pumpen skal bippe og vibrere og derefter slukker den. Frakobl pumpen fra strømkilden, kontroller, at pumpen er slukket ved at trykke på start / sluk knappen – Skærmen må ikke tændes. Kobl pumpen fra strømkilden.
3. Pumpen skal derefter hvile uden at være tilsluttet strømkilden i 20 minutter.
4. Tilslut igen pumpen til strømkilden. Skærmen/pumpen tænder automatisk – vent bare. Bemærk, at du ikke skal holde start/hurtigboluskanppen nede for at tænde pumpen.
5. Vælg sprog, og gentag Påfyld processen. Fyld slangen med mindst 10,2 enheder insulin (E).
6. Hvis du anvender CGM er din CGM-grafik sat på pause. Genstart sensorsessionen. Indtast sensorkode igen i pumpen. Hvis du ikke kan huske din sensorkode, kan du finde den i din pumpe under Indstillinger/Historik/CGM-historie/Komplet, vælg den dag, du startede sensorsessionen og find den ”specificerede sensorkode”. Den firecifrede kode er til højre under klokkeslæt. Der vil ikke være nogen ny opvarmningsperiode, men det kan tage et stykke tid, før du får din CGM-graf tilbage.
7. Husk, at insulin i kroppen på pumpens startskærm nulstilles, når pumpen genstartes.
Humalog, Novorapid, Lispro, Aspart (fra Sanofi) og Lyumjev er testet af Tandem Diabetes Care, Inc. og er sikre at bruge i Tandem t:slim X2. Vi anbefaler, at man skifter reservoir og insulin hver 2. til hver 3. dag afhængig af, hvilket infusionssæt du bruger.
Tandem t:slim X2 insulinpumpe har et unikt doseringssystem, et såkaldt Micro Delivery System. Fordelen ved dette system er, at du aldrig kommer i direkte kontakt med hele insulinmængden i reservoiret. Reservoiret er lille men på trods af det, rummer det 300 E insulin.
1) Gå ind i indstillinger -> Min pumpe -> Personlige profiler -> vælg aktuel profil. Tryk på ”Rediger” og derefter på ”Tidsindstillinger”. Tryk på pil ned i det højre hjørne på displayet, til du kommer til sidste side, hvor du ser total daglig basal for den valgte profil. Bemærk, at det kun er den programmerede basaldosis pr. døgn, der vises.
2) Gå ind i Indstillinger -> pil ned -> Historik eller Pumpehistorik (afhængig af hvilken software du har) -> Basal. Vælg aktuel dag (tænk på, at du ikke kan se dagens totale daglige basal, men gårsdagens og bagud i tiden). Tallet viser den faktiske totale basaldosis den valgte dag.
Reservoiret til Tandem t:slim X2 har en såkaldt t:lock kobling. Alle Tandem infusionssæt passer til reservoiret med t:lock kobling
Nej, Tandem t:slim X2 insulinpumpe er ikke vandtæt. Den er vandresistent (IPX7) og testet på en meters dybde i 30 minutter. Vi anbefaler ikke, at man bader med den.
Glooko er et webbaseret analyseværktøj til download af historik fra insulinpumper, CGM og blodsukkermålere. For at kunne downloade din insulinpumpe i Glooko hjemmefra, skal du bruge det originale micro-USB-kabel, som du fik sammen med din pumpe. Derudover skal du have programmet Glooko Uploader installeret på din PC. Du skal også oprette en personlig Glooko konto. Glooko har udarbejdet godt materiale og god information om, hvordan du opretter en konto og downloader pumpen hjemmefra. Hvis du angiver klinikkens unikke ProConnect-ID, når du opretter din Glooko konto, vil din klinik kunne se dine downloadede data.
Hvis du bruger Dexcom G6-appen, kan du dele data fra dine CGM-målinger direkte med din klinik via skyen (cloud). Det er en forudsætning, at du kar knyttet din Glooko konto til klinikkens unikke ProConnect kode. Hvis du vil lade en pårørende eller en anden person følge dine CGM målinger, skal følgeren downloade appen Dexcom Follow.
Husk, at data fra pumpen altid skal downloades via Glooko Uploader, eller via en Glooko sender i klinikken.
Klik på nedenstående for at komme til vejledningerne.
Hvordan opretter jeg en Glooko konto?
Hvordan installerer jeg Glooko Uploader?
Hvordan deler jeg mine downloadede data med min klinik?
Hvordan tilslutter jeg Dexcom G6 appen til Glooko?
Glooko mobilapp
Dette er en app, som er et godt supplement til din almindelige Glooko konto. Med Glooko mobilappen får du et godt resumé af sidst downloadede data. Pumpen skal downloades via Glooko Uploader.
Fleksible rapporter, som viser insulindosering, CGM-data og glukoseniveuaer over tid.
Tandem t:slim X2 insulinpumpe: Din Tandem t:slim X2 insulinpumpe må IKKE udsættes for røntgen (full-body scanner), som bruges til håndbagage og indchecket bagage. Nyere helkropsscannere, som bruges til sikkerhedsscanning i lufthavne, er også en form for røntgen, som din insulinpumpe ikke bør udsættes for. Meddel sikkerhedspersonalet i lufthavnen, at din insulinpumpe ikke må udsættes for røntgenapparater, og bed om en alternativ undersøgelsesmetode. Din insulinpumpe er designet til at kunne modstå almindelige elektromagnetiske forstyrrelser, herunder metaldetektorer i lufthavne. I dokumentet “Information ved flyrejse med Tandem t:slim X2” finder du rejsebevis og mere information.
Dexcom CGM: Når du bærer din Dexcom G6 eller G7 CGM, så bed om håndscanning eller kropsvisitation og visuel inspektion i stedet for at gå igennem Advanced Imaging Technology (AIT) helkropsscanneren (også kaldet en millimeter wave scanner). Bed om en visuel kontrol af alle dele af G6 eller G7 CGM.
Du kan bære din G6 eller G7 sensor, når du går gennem metaldetektorer.. Eller du kan bede om at blive visiteret med en håndholdt scanner eller blive fuldt kropsvisiteret og visuelt kontrolleret.
Du kan have din G6 eller G7 CGM på gennem metaldetektorkarme. Hvis du gør dette, så brug din blodsukkermåler til at træffe behandlingsbeslutninger, indtil du forlader sikkerhedsområdet. Da vi ikke har testet alle røntgenapparater og scannere, vides det ikke, om de kan beskadige G6 og G7 CGM.
Ikke sikker på, hvilken type maskine det er? Vær på den sikre side — anmod om enten håndscanning eller kropsvisitation Følg instruktionerne for G6 og G7 CGM. Hvis du ikke følger dem, risikerer du at få en hændelse med meget lav eller meget høj glukose.
I dokumentet “Sådan bruger du din G6” og Brugervejledning G7 finder du mere information om henholdsvis G6 og G7 CGM
Rejsebevis kan findes her: https://rubinmedical.dk/informationsmaterial/rejsebevis-dexcom/
På t:case kan du flytte clipsen, så du enten bærer insulinpumpen lodret eller vandret. Tag først t:case af insulinpumpen. Brug en plan genstand til at løfte plaststykket op, som holder clipsen fast. Skyd samtidig clipsen opad. Flyt så clipsen til den anden holder til clipsen, til den klikker på plads. Se instruktionsfilm her.
Fejlkode 44T, 45T og 46T betyder at senderens batteriniveau er lavt, men endnu ikke opbrugt .
Fejlkode 44T betyder, at der er 21 dage tilbage af senderens batterilevetid
Fejlkode 45T betyder, at der er 14 dage tilbage af senderens batterilevetid
Fejlkode 46T betyder, at der er 7 dage tilbage af senderens batterilevetid
Vær opmærksom på, at der i insulinpumpens CGM-historik står ”sender slut 44/45/46”, hvis du i insulinpumpedisplayet har fået ovenstående fejlkode. Senderbatteriet er altså ikke opbrugt, men blot lavt
Der kan være forskellige årsager til at batteriet opbruges hurtigt. Kontroller at Bluetooth forbindelse er slukket. Har du mange alarmer, f. eks. okklusionsalarmer eller CGM-alarmer, vil det bruge mere batteri, særligt, hvis du ikke bekræfter dem. Det samme gør sig gældende, hvis du har displayet tændt ofte eller i lang tid. Vi anbefaler, at du oplader din insulinpumpe 10-15 minutter hver dag.
Du bør ikke oplade din insulinpumpe for længe ad gangen, undlad derfor at oplade den om natten, når du sover.
Når man trækker kanylen ud fra membranen, kan der følge en dråbe insulin med ud. For at sikre, at du fylder reservoiret korrekt, kan du se klippet nedenfor. Vær opmærksom på, at reservoiret ikke skal lække, men det er ikke usædvanligt, at der sidder en dråbe insulin i forbindelse med fyldning af reservoiret.
Beskyttelsen til USB-porten er en forbrugsvare, som kan bestilles hos Rubin Medical.
Tandem t:connect Mobile App med funktionen at afgive en bolus via appen er i dag kun tilgængelig i USA. Vi kan på nuværende tidspunkt ikke sige, hvornår den bliver tilgængelig i Europa/Danmark, men Tandem arbejder på at gøre den tilgængelig udenfor USA. Tandem t:connect Mobile App er lanceret i USA i sommeren 2022, og er kompatibel med både iOS og Android men kun til begrænsede modeller/enheder. Vi kan ikke svare præcist på, hvordan det fremover kommer til at se ud med hensyn til kompatible enheder, men der vil højst sandsynligt komme flere kompatible enheder
Der findes flere forskellige årsager til at man får en okklusionsalarm. Den mest almindelige årsag er, at der er en tilstopning et sted i infusionssættet. Pumpen kommer af sikkerhedsmæssige årsager med en alarm, da den oplever, at insulinen ikke tilføres som det skal.
Der er 2 forskellige okklusionsalarmer. Den første (den, du kan se i historikken som ”2”) kan man bekræfte, og derefter genoptage insulindoseringen, men ved den anden alarm, (som ses som ”26” i historikken) skal man skifte reservoir og infusionssæt, inden man kan genoptage insulindoseringen. Den anden alarm får man først efter, at man har fået den første. Uanset hvilken okklusionsalarm, man får, bør man kontrollere sit blodsukker for at holde øje med, om det stiger. Man kan også få et højt blodsukker, hvis infusionssættet ikke sidder korrekt, eller ikke fungerer korrekt – uden at få en okklusionsalarm. Husk, at du måske er nødt til at korrigere med hurtigvirkende insulin med pen, hvis du ikke kan få blodsukkeret ned ved hjælp af pumpen. Tal med dit sundhedspersonale om, hvordan du skal håndtere situationer som disse.
Ved gentagende problemer med okklusionsalarm, selvom du har skiftet både reservoir og infusionssætVær opmærksom på ikke at trække alt for meget luft ud af reservoiret, inden du fyldet det med insulin, da man herved risikerer at noget hvid membran løsner sig ved reservoirets septum, hvis man trækker med for stor kraft. Dele af membranen kan herved komme ned i reservoiret og forårsage tilstopning. Det er nok kun at trække en lille luftboble op.
Det er kun muligt at softwareopdatere sin pumpe, hvis den fortsat er under garanti. Du bedes kontakte din klinik for videre dialog.
Tandem t:slim X2 insulinpumpe og Dexcom G6 er et integreret system, hvor de forskellige dele samarbejder. Vi kan kun påtage os ansvaret og tilbyde oplæring og support, hvis alle dele af systemet leveres af Rubin Medical.
Det vi skal vide for at reklamere en sensor er:
- Hvilken fejl fik du med sensoren?
(Du vil finde fejlkode i pumpe ved: Indstillinger –> Historik –> CGM historik –> Advarsler og fejl) - Lot. nr. (står på sensor forpakningen)
- Udløbsdatoen (timeglasset) (står på sensor forpakningen)
- Indsætningsdato
- Dato, hvor du fik sensorfejl / anden fejl
- Hvor på kroppen blev sensoren sat, f.eks. mave eller overarm
- Bruger du Dexcom Overpatch plaster?
- Serienummer på din pumpe ( findes under MIN PUMPE, PUMPEINFO)
- Sender-ID/serienummer på din sender
- Navn og adresse (så vi med sikkerhed kan sende erstatningssensor til den rigtige adresse)
Hvis der skal reklameres for en sensor pga. afvigende CGM-værdier, har vi brug for ett eksempel på, hvad sensoren samt blodsukkermåleren viser på samme tid (dato/tid/BG-værdi/CGM-værdi).
Vær opmærksom på, at en reklamation skal påbegyndes indenfor 3 måneder fra fejlen opstod.
Applikatoren til Dexcom G6 skal smides ud i brændbart affald.
Træk forsigtigt applikatoren af, indtil du ser det selvklæbende plaster. Tag forsigtigt fat i kanten af plasteret, og træk både applikatoren og plasteret væk fra huden. Kontroller derefter, at sensoren ikke sidder tilbage i huden.
Klik på nedenstående link, som tager dig til Dexcom’s statusside. Her finder du driftsinformation for de forskellige Dexcom apps. Siden er til stor hjælp, hvis man oplever at en eller flere Dexcom apps ikke fungerer.
At kalibrere betyder, at man skal kontrollere sit blodsukker med et fingerprik for at se, om sensorværdien stemmer overens med virkeligheden. Efterfølgende taster man værdien fra fingerprikket ind i insulinpumpen. For mange systemer er det nødvendigt at kalibrere hver dag, men med Dexcom G6 CGM og Tandem t:slim X2TM insulinpumpen er systemet så nøjagtigt, at en kalibrering ikke er nødvendig. Systemet forudser dit glukoseniveau 30 minutter ud i fremtiden, og ved behov justeres insulindoseringen automatisk. Systemet er godkendt til at træffe behandlingsbeslutninger baseret på sensorværdien, og i praksis betyder det, at du ikke behøver at prikke dig i fingeren for at bekræfte sensorværdien. Du skal kun kontrollere dit blodsukker, hvis glukoseadvarsler og CGM-aflæsninger ikke stemmer overens med dine symptomer og forventninger.
Plasterfjerner bør ikke bruges på alle slags plastre. Hvis din sender eller sensor går i stykker, når du tager den af ved hjælp af plasterfjerner, vil det ikke blive behandlet som en reklamation. Det betyder, at du ikke kan reklamere over et produkt, hvis det er gået i stykker fordi du har brugt plasterfjerner til at tage sender/sensor af.
Hvis man vælger at stoppe sensoren før tid (inden der er gået 10 dage), er det vigtigt, at man manuelt stopper sensoren både i pumpen og i telefonen (hvis man anvender Dexcom G6-appen), samt venter mindst 15 minutter, inden man applicerer en ny sensor. Grunden til, at man skal vente 15 minutter er, at senderen skal nå at ”glemme” den gamle sensor. Risikoen for at man får advarslen ”Genstart ikke mulig” er stor, selvom man har appliceret en ny sensor. Senderen kan også tro, at det er den gamle sensor, man genstarter, og at den nye sensor stopper, når de 10 dage er gået for den gamle sensor. Hvis du f.eks. kun stopper sensoren i pumpen og ikke i telefonen, vil sensoren stadig være i gang i telefonen når du efterfølgende starter den nye sensor i pumpen.
I pumpen:
Gå i Indstillinger – Min CGM. Angiv nyt sender-ID to gange, inden du starter en ny sensor med aktuel sensorkode.
I telefon/Dexcom-app:
Tryk på par ny sender, hvis du får en meddelelse om at stoppe sensor, er det OK, hvis du stadig har den gamle sender parret med telefonen. Får du en meddelelse om at starte sensor, skal du gøre det med sensorkoden først, inden du derefter angiver nyt sender-ID i telefonen.
Det gøres i omvendt rækkefølge i pumpen og telefonen. Du skal altid starte sensor og sender i pumpen først, og derefter i telefonen. Første gang, man starter en ny sender, skal man starte sensorsessionen i både pumpe og telefon, men efterfølgende er det nok blot at starte i pumpen, så vil sensorsessionen automatisk starte i telefonen.
Efter softwareopdateringen kan Tandem t:slim X2 integreres med både Dexcom G6 og Dexcom G7. Dexcom G7 ordineres af din klinik og bestilles hos Rubin Medical, men du skal opbruge dine Dexcom G6 først.
- Tjek at den korrekte parringskode er indtastet 2 gange i pumpen
- Tjek at aktuel sensor er indenfor 6 meters afstand til pumpen
- Tjek at der ikke er andre Dexcom G7 sensorer indenfor 6 meters afstand til pumpen. Det gælder også både gammel brugt sensor og en anden Dexcom G7 bruger.
- Stop sensoren i pumpen, og indtast parringskoden igen i pumpen. Start sensoren igen.
- Hvis ovenstående ikke hjælper, genstart pumpen, og indtast poarringskoden i pumpen på ny
Skulle problemet fortsætte på trods af, at du har gennemført ovenstående trin, bedes du kontakte Rubin Medicals Kundesupport
Basal-IQ-teknologien sætter insulindoseringen på pause ved behov for at hjælpe med at forebygge lavt blodsukker. Hvis glukoseniveauet forventes at falde under grænseværdien 4,4 mmol/l, sætter insulinpumpen automatisk insulindoseringen på pause. Så snart glukoseniveauet begynder at stige igen, genoptager insulinpumpen doseringen. Det betyder, at en pause i doseringen kan vare helt ned til 5 minutter. Funktionen er aktiveret i insulinpumpen som standardindstilling, og den passer sig selv i baggrunden, uden at brugeren behøver at gøre noget. Du finder en uddybelse af, hvordan Basal-IQ fungerer her.
Ja, det er muligt med Control-IQ-teknologi.
IOB (Insulin i kroppen) for Control-IQ inkluderer al bolusdosering og alle ændringer af den programmerede basalrate (Øgning/reduktion).
Hvad er negativ IOB?
Når Control-IQ-teknologien justerer basaldoseringen, vil IOB øges eller reduceres. Hvis IOB er 0E og basalraten reduceres, anses det for at være negativ IOB. Det vil på startskærmen stadig vises som 0E. Ingen bolus som gives, når IOB er negativ, vil blive vist, selvom der gives en hel bolus.
Control-IQ-teknologien anvender en aktiv insulin virkningstid (IOB/Insulin i kroppen) på 5 timer. Selv om det er rigtigt, at det meste insulin absorberes indenfor de første 2-2,5 timer efter en bolus, er der stadig tilbageværende effekt efter 4-5 timer (Walsh, et al. Confusion About Duration of Insulin Action).
Da algoritmen justerer basalraten hvert 5. minut, er kurven for aktiv insulin i Control-IQ-teknologien 5 timer som standard, for at undgå insulinophobning og forhindre uforsætlig hypoglykæmi.
Control-IQ-teknologien har vist sig at være sikker og effektiv med over 2 millioner dages brug i kliniske studier, samt daglig brug. Derudover, hvis en bruger manuelt forkorter den aktive insulin virkningstid (IOB) for at korrigere mere aggressivt, vil dette føre til en ubalance af pumpeindstillingerne.
Hvis du får tre streger (- – -) på pumpedisplayet, hvor du normalt får sensorværdierne, skyldes det, at den sensortråd, der i øjeblikket er i din hud, ikke kan aflæse glukoseniveauet. Du vil desuden modtage en meddelelse i insulinpumpen om “CGM ikke tilgængelig (48T)”. Massér området omkring transmitteren, drik vand og sæt ekstra plaster på ved sensoren, hvis den har løsnet sig. Dette kan f.eks. ske om natten, hvis du ligger på sensoren, da cirkulationen omkring sensortråden midlertidigt forringes. Du kan se på trendkurven på displayet, når du har haft “CGM ikke tilgængelig”, ved at der mangler prikker på grafen. Hvis intet af ovenstående hjælper, og du ikke får sensorværdier i tre timer, bedes du kontakte vores kundesupport på hverdage mellem 8-16 for yderligere fejlfinding.
Dexcom G6 sensoren måler glukoseværdien i det subkutane væv.
For at sensortråden, der er placeret i det subkutane væv, skal kunne måle korrekte glukoseværdier, skal den placeres optimalt med god cirkulation omkring sensortråden. Hvis cirkulationen omkring sensortråden påvirkes midlertidigt, eller hvis sensortråden har forskubbet sig, er der risiko for, at sensoren enten ikke kan måle nogen glukoseværdi (CGM ikke tilgængelig / tre streger / midlertidig sensorfejl) eller giver en falsk lav sensorværdi.
Dette kan f.eks. ske om natten, når man sover, hvis man ligger på sensoren og senderen, og disse udsættes for øget tryk. Man kan se dette som pludselige nedadgående sensorværdier sammen med “CGM ikke tilgængelig” (manglende sensorværdier) midt i en ellers stabil CGM-kurve.
Du bør altid tjekke dit blodsukker med en blodsukkermåler og fingerprik, hvis du har mistanke om, at sensorværdien er forkert. En falsk lav sensorværdi i denne sammenhæng er midlertidig og er ikke relateret til, at pumpen og senderen mister kontakten med hinanden.
Hvad kan man selv gøre for at undgå en falsk lav sensorværdi
- Undgå at ligge på sensoren
- Drik væske
- Massér let rundt om sensoren
- Kalibrer sensoren, hvis den ikke finder den rigtige glukoseværdi efter ovenstående trin
Vi anbefaler vores brugere at genstarte deres telefon 1 gang om ugen. Tjek at telefonen er kompatibel med Dexcom appen. Vent med at installere opdateringer på mobiltelefonens operativsystem, til den er godkendt af Dexcom. Se link nedenfor:
https://www.dexcom.com/dexcom-international-compatibility
Hvis du ikke får nogle værdier i telefonen, men kun i pumpen:
- Dexcom appen skal altid være ”åben” og må ikke være swipet væk
- Luk Bluetooth i telefonen i mindst 30 sekunder. Slå den til igen. Sommetider skal dette gøres et par gange. Vent i 15 minutter
- Fjern andre Bluetooth-enheder
- Genstart telefonen
- Geninstaller Dexcom appen
Hvis følgertelefonen (Dexcom Follow) ikke får nogle værdier, men brugerens telefon gør:
- Tjek at telefonen er koblet til Wi-Fi
- Slå Bluetooth til og fra på brugerens telefon i mindst 30 sekunder – vent 15 minutter
- Fjern og inviter igen følgeren i Dexcom appen på brugerens telefon
Tandem t:slim X2 insulinpumpe og Dexcom G6 kommunikerer via Bluetooth. Bluetoothsignalet går via insulinpumpens skærm, så husk altid at vende insulinpumpens skærm udad samt bære senderen på samme side af kroppen. På den måde opnås de bedste forudsætninger for god kontakt mellem enhederne.
Hvis du går ind i bolusmenuen uden at afslutte en bolusprogrammering i løbet af 90 sekunder, udløses alarmen ”Ufuldstændig bolus”. For at undgå dette, skal du gøre det til en vane at trykke på Tandemlogoet (hjem-knappen), så du altid er i insulinpumpens startvindue, inden skærmslukkeren aktiveres.
Efter at man har fyldt slangen med insulin, beregner pumpen, hvor meget insulin, der er i reservoiret. Først efter at man har doseret 10,2 enheder, vil det korrekte antal enheder i reservoiret vises. Hvis pumpen bliver ved med at vise forkert mængde insulin i reservoiret, og du føler dig usikker, så skift reservoiret. Pumpen kan dog ikke vise en større mængde insulin i reservoiret, end hvad der rent faktisk er i reservoiret.
Jvf. Brugervejledningen:
Indledende visning af insulin: Når slangeopfyldning er fuldført, og pumpen er vendt tilbage til startskærmen, vises der øverst til højre på skærmen et estimat over, hvor meget insulin, der er i reservoiret. Du ser et af følgende på skærmen:
+ 40 E = Mere end 40 enheder registreret i reservoiret
+ 60 E = Mere end 60 enheder registreret i reservoiret
+ 120 E = Mere end 120 enheder registreret i reservoiret
+ 180 E = Mere end 180 enheder registreret i reservoiret
+ 240 E = Mere end 240 enheder registreret i reservoiret
Når der er doseret 10,2 enheder, vises det faktiske antal enheder, der er tilbage og vises på startskærmen, reduceres i trin på 5 enheder ad gangen (for eksempel vil du se 140, 135, 130, 125). Når der er mindre end 40 enheder tilbage, vil den falde med 1 enhed ad gangen (for eksempel vil du se 40, 39, 38, 37) indtil der er 1 enhed tilbage.
Tandem t:slim X2 er markedets eneste insulinpumpe med software, som du nemt opdaterer via en PC.
For at kunne opdatere din insulinpumpe, skal du have en ordination på softwareopdatering fra din behandler. Kontakt dit ambulatorium for at høre om dine muligheder. Dit ambulatorium skal både ordinere softwareopdateringen samt Dexcom G6 fra Rubin Medical.
Dit ambulatorium ordinerer softwareopdatering og Dexcom G6 fra Rubin Medical. Derefter skal du gennemføre en enkel og kortfattet webuddannelse for at sikre, at du forstår den nye software og dens funktioner. Efter gennemført webuddannelse får du indenfor 7 arbejdsdage et opdaterings-ID via mail, som du har brug for, for at kunne opdatere din insulinpumpe. Du skal downloade og installere et program på din PC, for at kunne gennemføre opdateringen. Al information omkring dette vil du modtage fra Rubin Medical via mail, når vi har modtaget ordinationen. Dette er under forudsætning af, at dit ambulatorium har godkendt softwareopdateringen.
Nej, softwareopdateringen til Basal-IQ fungerer kun sammen med Dexcom G6. Det er yderligere en produktforbedring, fordi du ikke behøver at kalibrere Dexcom G6.
Du vil modtage en mail fra Rubin Medical, når dit ambulatorium har bestilt softwareopdateringen til din Tandem t:slim X2 insulinpumpe.
Inden du kan opdatere din Tandem t:slim X2 insulinpumpe skal du gennemføre en webuddannelse. Når vi har modtaget din mail med dit certifikat, sender vi dit unikke opdaterings-ID indenfor 5 arbejdsdage. Dette skal du bruge for at opdatere din insulinpumpe.
Har du ikke modtaget dit unikke opdaterings-ID, kan du tjekke om det er havnet i dit spamfilter.
Telefonnummer: 70 27 52 20 (Du finder også nummeret på bagsiden af pumpen) .
70 27 52 20 hverdage 8-16
Vores kundesupport hjælper dig med spørgsmål om din insulinpumpe, CGM eller andet, du er i tvivl om, hvad angår vores diabeteshjælpemidler.
Akut teknisk pumpesupport ud over dette tidsrum på tlf. 70 27 52 20
Det er vores ambition at kunne hjælpe dig, så din insulintilførsel kan ske uden afbrydelser. Vi er her for dig, hvis der skulle opstå et akut problem med din insulinpumpe. Vi henviser primært spørgsmål om CGM til vores kontortid hverdage 8-16
Insulinpumpen Tandem t:slim X2 sælges kun til hospitaler/ambulatorier i Danmark, Sverige, Norge og Finland. Vi sælger ikke direkte til privatpersoner.
Kontakt dit ambulatorium for at høre om dine muligheder.